Tja, het kan gebeuren.

2 januari 2020 - Almería, Spanje

Iedereen is inmiddels wel op de hoogte wat er met Antoinette is gebeurd midden september 2019. Na een goed verlopen reis van Nederland naar Frankrijk ging het ‘avonds mis bij ons thuis in Lannion. Uitgegleden over een vloertapijt en hoppakee haar dijbeen gebroken. Resultaat, ziekenhuis van Lannion in waar zij de andere dag is geopereerd. Als ik de chirurg mocht geloven was alles perfect verlopen. Helaas , pindakaas. Er kwamen verscheidene complicaties nadien. De ergste was wel de ziekenhuis bacterie «  staphylocoque »  die zich vastgebeten had in haar lichaam.

in ieder geval heeft dat ding wel het een en ander veroorzaakt. Ons jaarlijkse uitstapje met Henk en Mariëtte kon niet doorgaan. We hadden dit jaar een verplaatsing georganiseerd naar de champagne stad Reims alsmede een onderaardse rondrit in Epernay waar , ja, je leest het goed, miljoenen en nog eens miljoenen flessen champagne liggen opgeslagen onder de grond.

Verder zouden we een georganiseerd bezoek brengen aan de slagvelden van de eerste Wereldoorlog in en rond Verduin.

Volgende keer of jaar beter zullen we maar zeggen.

Gezien dit alles kwam ook onze hulp bij Yann om het een en ander te doen in zijn nieuwe Auberge, in het water liggen. Antoinette heeft niets kunnen doen en ik maar een klein beetje. Ben niet zo handig in het knutselen en schilderen als Antoinette. Zal jullie in een volgende brief een overzicht geven waar het om te doen was. Auberge Saint Jean in Ploumilliau Frankrijk.

Uiteindelijk hebben we toch besloten om te vertrekken richting de zon en wel na het laatste bezoek aan de chirurg op 17 dec . De 18de december dus weg met onze camper richting Bordeaux. We doen het erg rustig aan en rijden ongeveer 300 KMS per dag. Mijn moeder zei vroeger, rustig aan jongen dan breekt het lijntje niet. Dat had natuurlijk wel betrekking op heel andere dingen 😜. Na Bordeaux richting Toulouse gereden en dan een bochtje om gemaakt door de Pyreneeën om daar wat Hollandse kaas in te kopen bij een kaasboer die we twee jaar geleden hebben leren kennen op een plaatselijke markt. Heerlijke oude kaas. Iedereen die hem heeft geproefd roept er over. Uiteindelijk komt deze kaas of kazen uit het uiterste noorden van noord Holland. Weet het niet precies meer maar hij komt van de Klaverboerderij vlakbij Alkmaar of noemt Klaverkaas. Wikipedia zal het u uitleggen.

Vandaar verder via Toulouse, Perpignan richting Barcelona om uiteindelijk terecht te komen in Jalon vlakbij Benissa ofwel iets ten noorden van Benidorm. Daar hebben we een perfecte camper plek gevonden. Ruim, alle voorzieningen zoals wassen van de camper' toilet cassette legen en vers drinkwater tanken. Supermarkt op 60 meter en , niet onbelangrijk, de wijn en drankhandel op 120 meter.
Maar....". Na enkele dagen ging het niet goed met Antoinette. Dus naar een dokter, Nederlander uit Eersel, wat wel wat meer vertrouwen geeft. In ieder geval vond hij de zaak verdacht, de toestand van Antoinette , en verwees ons direct naar het ziekenhuis in Benidorm. Daar werd de zaak bekeken met als resultaat dat ze meteen werd opgenomen. Is uiteindelijk een goede zaak geweest want er kwam echt garen op de klos wat betreft de medicatie die veranderd werd. Beetje geluk er bij misschien maar toch.
Hier moet ik toch even vermelden de hulp die we hebben gehad van Frank, een zwager van Antoinette. Super. Die bracht ons naar (ot, daarna naar hár. Niks was hem teveel. Ook zijn we te gast geweest bij Frank en Joke op de eerste Kerstdag om bij hen te dineren. Was heerlijk en echt héél gezellig.

In de week na de Kerstdagen zijn Nico  en Riecky ook op deze camper plek aangekomen. Twee dagen later ook Herman en Petra komende vanuit Duitsland. Verder sloten zich bij ons aan Jacques en Michelle, camper vrienden uit Montluçon. Deze laatste kennen we van een camper reis naar Griekenland Albanië Kosovo en Slovenië. Sinds dat jaar hebben we al verschillende keren met hun naar Marokko geweest. Super mensen.
Op oudejaarsavond, liever gezegd middag, hebben we met zijn achten tussen onze campers gegeten. Herman was de kok van dienst, taak die hij perfect heeft volbracht. Ik zelf was de sommelier van dienst. Was super gezellig  met zijn allen. Rond de klok van 5 werd het frisser en zijn moeten stoppen. Iedereen heeft dan, denk ik , een kleine siësta gemaakt. De afwas is ook gedaan door de sommelier.

Rond 23 uur hebben we ons weer verenigd om te wachten op de klok van de eerste seconde van 2020.

Allen bedankt voor de fijne dagen.

Jacques en Michelle zijn op 2 januari vertrokken richting Marokko 🇲🇦. Wij zelf zijn vandaag , 3 januari ook richting zuid vertrokken niet wetende waar we echt terecht komen.

Ik houd jullie op de hoogte in een volgende brief.

Verrek, zou het bijna vergeten zijn, allen een gelukkig en gezond jaar 2020.

André

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanne:
    2 januari 2020
    Wat heb jij een rijke vocabulaire André.
    Heel mooi om te lezen, het blijft echt boeien.
    Wat maken jullie toch veel mee zeg.
    Ben weer benieuwd naar het vervolg.
  2. Kees:
    Mooi verhaal André.
  3. Gina:
    Hopelijk brengt 2020 een goede gezondheid , en veel reisgenot
  4. Hardy van Blitterswijk:
    2 januari 2020
    Wat een mooi verhaal, maar wat vervelend voor Antoinette. Ik hoop voor jullie op een goed en fijn 2020 en heerlijk weg met de camper.
  5. Bart cloin:
    Super papa
    On y comprends rien mais tu a l’air d’être bien en Espagne
    Encore meilleur vœux
    Profitez bien
    Bisous
    Bart
  6. Karel en bea:
    3 januari 2020
    Blij dat we nu eindelijk iets van jullie horen en dan nog straffe verhalen. Alles komt goed, wij wensen jullie een fantastisch 2020 met vooral een goede gezondheid !
  7. HAM Verhoeven:
    3 januari 2020
    Heel fijn om iets van jullie te horen,en met Antoinet gaat het volgens ik begrijp na een kleine hapering nu toch weer goed,laten we nu maar hopen dat ze het eerste half jaar geen Dokter meer hoeft te zien, het is genoeg geweest.Wij Harry en Betsie wensen jullie het allerbeste voor 2020 en nog veel plezier,
  8. Rachne:
    Beste André,
    Wat leuk dat je me mee neemt in jouw reisblog. Altijd fijn om op deze manier op de hoogte te worden gebracht over de gezondheid van mijn moeder.
    Rustig aan,...tja als men niet langer dan een uur achter het stuur kan zitten zit er weinig anders op.
    Maar daarentegen is mijn moeder na ander halve maand herstel van een flinke botbreuk, 2 operaties, een heftige bacterie, mega zware antibiotica alweer in perfectie top conditie om dan het stuur over te nemen. Wonderbaarlijk hoe snel mijn moeder weer herstelt op haar 70ste. Een echte power vrouw!
    Gelukkig reizen jullie af naar Marokko. Een land met Top of the bill ziekenhuizen met uitstekende zorg. Ook fijn dat jullie de taal vloeiend spreken en beide in een Top conditie zijn.
    Een pak van mijn hart voor de volgende "tja..kan gebeuren"
    Ik wens jullie een goede reis en veel plezier in Marokko.
    Groet Rachne
  9. André Cloin:
    3 januari 2020
    Dus je vindt dat we gek zijn. Ach, zit misschien een kern van waarheid in. Maar achter de gordijntjes zitten wachten tot er wat anders gebeurd als «  niets «  zijn we nog niet aan toe.
    Dus idd. Tja , we zien wel.
    Groetjes van een halve zachte.
  10. Hanny:
    Ook voor jullie een prachtig, gelukkig en vooral gezond 2020..grt. uit liempde
  11. Robank:
    Waar waren de buren uit Uden 😜😜😜
  12. Henk:
    7 januari 2020
    Hallo Broeder en schoonzus. Heel mooi verhaal hoor. Zo blijf je wel bij. Ook voor jullie een heel goed 2020 en een fijne vakantie.
    Groet, van Henk&Tine